V času samoizolacije, ko smo ljudje zaradi virusa COVID-19 prisiljeni več časa preživeti znotraj štirih sten, se marsikdo sprašuje, kaj početi in predvsem kako koristno in zabavno preživeti čas s svojimi otroki. Tokrat vam predstavljamo izredno enostavno igro, za katero ne potrebujete nič več kot samo GUMBE!
Skoraj vsak med nami ima nekje na dnu omare ali v pozabljenem kotičku predala kakšno škatlico z gumbi. Navada še iz časov, ko so nas mame učile, “če se strže gumb, ga daj v žep in prinesi domov, da zašijemo”. No, sama imam celo škatlo gumbov predvsem za drugi namen. Z otroki nad 8 let jih uporabljam pri računalniških delavnicah za razumevanje konceptov, kot so algoritem in razvrščanje podatkov, z otroki pod 8 let pa se igramo igre, ki spodbujajo razvoj matematično-logičnega mišljenja (izražanja, spoznavanja oblik in barv) ter pripomorejo k razvoju miselnih operacij, ki so osnova za seštevanje in odštevanje. Po koncu igre tudi z gumbi kaj ustvarimo; zapestnico, čestitko ali kaj drugega.
Z ustvarjanjem krepimo predvsem tako imenovano področje umetnosti, pri katerem spodbujamo divergentno mišljenje (npr. ko predmete uporabimo za druge stvari, kot je njihov osnovni namen – gumb za glavo človeka na čestitki ali gumb kot povezovalna enota) in dopuščamo otroku, da se izrazi. Pri tem je zelo pomembno, da ne podajamo točnih navodil in otroka ne usmerjamo sami oz. določamo izgleda končnega izdelka, ampak smo mu v pomoč, če jo potrebuje. Pri igri in ustvarjanju z gumbi krepimo tudi fino motoriko.
NAMIG: V kolikor nimate gumbov, lahko razvrščate tudi plastične zamaške in na koncu iz njih izdelate kakšne živalice.
NAVODILA ZA IGRE:
PRI IGRI BODITE POZORNI, DA MLAJŠI OTROCI GUMBOV NE DAJEJO V USTA, ZARADI NEVARNOSTI ZADUŠITVE!
Ravno tako bodite pozorni na to, da bodo otroci po končani igri pospravili za seboj in da v času igre gumbi ne bodo leteli po celi sobi. S tem jih navajamo na skrb in red.
Avtor: Gordana Erdelić, aktivistka Goriske.si
Avtorica je bila več let zaposlena v vrtcu kot vzgojiteljica, sedaj pa samostojno dela z otroki na področju vzgoje in izobraževanja, predvsem na področju digitalnega opismenjevanja.